}

Terbaru

Penjimatan Liverpool, Januari ini


"Roy mungkin tidak dapat berbelanja sakan Januari ini kerana polisi NESV"

Tertekan | Perlu lebih bijak mengurus
Kali ini, NESV membuat berita yang ternyata meresahkan Roy. NESV yang mahu mengamalkan polisi jimat dan tidak membazir serta kesan jangka panjang akan menilai pembelian Roy. NESV mendapati banyak pembaziran dilakukan terutamanya dengan pemilik sebelumnya, Hicks dan Gillet. Henry juga risau dengan gaji terutamanya yang jangka panjang, lebih-lebih untuk pemain yang kurang ternama.
 Jadi setiap rancangan Roy untuk membeli pemain akan dinilai dan diawasai Henry. NESV mahu membentuk skuad Liverpool untuk jangka panjang. 

Roy xkan menambah player, sebelum 'membaiki' skuad sedia ada. NESV tidak menyalahkan Roy untuk prestasi Liverpool, tapi ragu dengan gaji pemain yang tidak setaraf dengan mutu permainan mereka.
 Polisi mereka yang terbukti berkesan dengan Boston Red Sox, meyakinkan Henry untuk melakukan cara yang sama pada Liverpool. 

Jumlah gaji player Reds merupakan 4 tertinggi dalam liga, tetapi masih berada di tangga terbawah liga, menunjukkan sistem kewangan Liverpool kurang berkesan. NESV mahu acuan ala Arsenal.
Jangka panjang | Serabut ah politik


0 Komen:

Tinggalkan pendapat

Related Posts with Thumbnails ----------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------