}

Terbaru

Babel Oh Babel

Hasil belian Rafa dari Ajax, dan muncul di Anfield dengan nilai sebanyak 10j, tapi Ryan Babel jarang merebut kesebelasan utama, di bawah Rafa Benitez mahupun Roy Hodgson. Babel dikatakan antara pemain yang hendak dikeluarkan dari skuad Liverpool Januari ini, termasuklah Jovanovic & Daniel Pacheco (menurut sumber yang tak boleh dipercayai). 

Si Babel jelaskan kat Twitternya (terjemahan)

"Aku tak dibenarkan berlatih lebih-lebih, dengan Rafa dulu. Mase tak terlibat (dengan match) pun tak boleh.                      
Jenih aku merayu, tak dapat jugak. Mase musim dah bermula, kita tak training kuat sangat, sebab ada banyak match, jadi kebanyakan sesi training taky payah berperluh pun.                            
Tapi kalau aku mintak lebih, tiap-tiap hari aku mintak, tak mdibenarkan. Aku cuba berlatih lebih-lebih secara tersorok, tapi...... nope. Jadi terpaksa saya biasakan diri, kat Ajax dulu, kami selalu berlatih sendirian sekurang-kurangnya sejam dua."

Babel Oh Babel, kesian ya kamu. Tapi, itu bukan alasan untuk kamu tak perform. Memang Rafa, tak rapat dengan pemain, bahkan jarang menjelaskan kenapa kadang-kadang pemain itu tak dapat peluang bermain (macam kes Babel, Riera), tapi sekarang kamu dah bawah Roy Hodgson, jadi kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi. Potensi itu masih belum pudar, teruskan main dengan baik, lagi-lagi bila diberi peluang. Sape tak kenal, Babel si Super-Sub?


Ni antara game-game Ryan Babel sepanjang di Liverpool


0 Komen:

Tinggalkan pendapat

Related Posts with Thumbnails ----------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------